Köpinformation
Beställa varor är enkelt:
Du kan beställa dina varor från oss på olika sätt. Alla lika enkla.
1. Ring 031-96 20 20 och beställ med personlig service. Öppettider vardagar: måndag - fredag 08:00 - 17:00, lunchstängt 12:00 - 13.00.
2. Lägg in din beställning direkt på vår hemsida. Vi har många olika betalsätt för att passa just dig.
3. Om ni är företag/offentlig sektor går det bra att maila in er beställning, maila till: order@nordsec.se
Till kommuner och landsting har vi möjlighet att erbjuda E-faktura!
VIKTIGT OM DINA PERSONUPPGIFTER
Från och med den 25 maj 2018 ersätter GDPR (General Data Protection Regulation) den svenska personuppgiftslagen. GDPR är ett omfattande regelverk för hur vi som e-handlare får behandla dina personuppgifter.
I och med att du handlar hos oss och godkänner våra köpvillkor så godkänner du också vår behandling av dina personuppgifter. Du kan läsa mer om hur vi behandlar dina uppgifter i vår Privacy Policy.
I korthet kan vår policy beskrivas på följande sätt:
- Vi samlar bara in nödvändig information för att kunna utföra vårt åtagande till dig.
- Vi delar inte ut dina uppgifter till tredje part om det inte krävs för att kunna utföra vårt åtagande till dig (exempelvis så får fraktbolaget dina uppgifter för att kunna skicka hem varan till dig) och för att möta ställda lagkrav på bokföring.
- Vi sparar bara den information som krävs enligt lag och för att kunna ge er så bra service som möjligt.
Har du frågor kring dina personuppgifter kan du kontakta oss på info@nordsec.se
Alltid-nöjd-garanti / Ångerrätt
Du har alltid 14 dagars lagstadgad ångerrätt av ditt köp från det att du har tagit emot varan, den s.k. ångerfristen, men NORDSEC erbjuder dig ytterligare 16 dagar för din trygghet. Detta innebär att du har totalt 30 dagars ångerrätt på alla våra varor och får tillbaka beloppet du betalt vid retur. Varan skall vara i oförändrat skick, d.v.s. får inte vara använd men får givetvis ha packats upp och kontrollerats försiktigt. Vill du ångra ditt köp måste du meddela oss detta inom 30 dagar från mottagandet. Meddelandet måste klart och tydligt ange vilket köp det rör sig om och att du ångrar köpet. För att hinna utöva din ångerrätt i tid räcker det med att du skickar ditt meddelande innan ångerfristen har löpt ut. Om du ångrar ditt köp måste du sända tillbaka varan till oss. Du måste sända tillbaka varan utan onödigt dröjsmål och i vart fall senast 14 dagar efter den dag då du skickat ditt ångermeddelande till oss. För att du ska hinna fullfölja din ångerrätt i tid räcker det att du skickar varan innan fristen gått ut.
Varan skall skickas i retur i originalförpackningen och det är viktigt att varan kommer till oss i oskadat skick. I övrigt läs mer under "Retur". Du som kund står för returfraktkostnaden vid åberopande av ångerrätt. Vi kan ombesörja returfrakten med POSTNORD, DSV eller DHL på ett tryggt sätt inom Sverige, undantag gäller utanför Sveriges gränser där vi kan hjälpa er att returnera till självkostnadspris. Om vi hunnit få iväg leveransen, och du vill ändra dig, betalar du fraktkostnaden för returen. Returen är inte godkänd förrän vi kontrollerat varan.
Vid godkänd retur återbetalas summan på samma sätt som betalningen skett. Har betalningen skett med kreditkort kommer samma kontonummer krediteras. Återbetalning sker inom 5 arbetsdagar så snart en godkänd retur mottagits. Vid ej godkänd retur kommer vi att kontakta dig.
Specialorder, beställningsvaror, kundanpassade samt begagnade skåp och tillbehör gäller ej returrätt eller avbeställning. Likaså är det med samtliga färgtillval. Dessa tillverkas efter beställning.
Vill du utöva din ångerrätt kan du använda dig av Ångerblanketten här.
Prisgaranti
Vi har prisgaranti på utvalda produkter. Har du hittat en vara till ett lägre pris i någon annan webbshop? Då matchar vi priset och drar av 20 procent av mellanskillnaden!
För att prisgarantin ska gälla måste följande kriterier vara uppfyllda:
• Varans pris hos konkurrenten inkluderar frakt och andra avgifter.
• Konkurrentens vara är direkt jämförbar med Nordsecs produkter (storlek, funktioner etc)
• Priset måste vara aktuellt, du måste inkomma med ditt prisgarantianspråk inom 7 dagar.
• Bara ordinarie priser (garantin gäller ej kampanjpriser, REA eller andra nedsatta priser)
• Konkurrentens vara måste finnas på lager, d.v.s garantin gäller inte om varan är slutsåld, tillfälligt slut eller har utgått ur sortimentet.
• Varan omfattas av svenska regler för garanti, tull och moms.
Gör så här:
Skicka ett mail till info@nordsec.se med en länk till varan med det lägre priset samt din kontaktinformation. Vi svarar dig så snart som möjligt.
Retur / Reklamation
Vid retur eller om något har blivit fel måste du kontakta vår kundservice 031-96 20 20 eller info@nordsec.se för att få ett returnummer och en returavi. Det är ditt ansvar att varan kommer till oss i oskadat skick vilket är viktigt om du önskar returnera på annat sätt än hur varan levererades. Se därför till att varan emballeras väl, i originalförpackningen. Det skåp du har hemma behöver ställas i markplan där skåpet först lämnades av och du själv måste kvittera skåpet med chauffören samt ta emot det nya. In- & utbärning ingår ej.
Returen är inte godkänd förrän vi kontrollerat varan. Vid godkänd retur återbetalas summan på samma sätt som betalningen skett. Har betalningen skett med kreditkort kommer samma kontonummer krediteras. Återbetalning sker inom 5 arbetsdagar så snart en godkänd retur mottagits. Vid ej godkänd retur kommer vi att kontakta dig.
Reklamation
Om din vara skulle vara felaktig kan du reklamera köpet. Du kan då ha rätt att kräva avhjälpande, omleverans, prisavdrag eller ersättning för att avhjälpa felet eller, i väsentliga fall, ha rätt att häva köpet och få pengarna tillbaka.
Om du anser att en vara är felaktig måste du skicka ett meddelande till oss där du beskriver felet för att få ett returnummer och en returavi. I meddelandet måste vi även få information för att identifiera köpet, t ex ordernummer. Skicka ditt reklamationsmeddelande till vår kundservice via e-post, info@nordsec.se. Tänk på att du måste skicka meddelandet inom skälig tid efter det att du märkt eller borde ha märkt felet. Meddelande som skickas inom två månader efter det att du märkt ett fel i en vara anses alltid ha lämnats i rätt tid. Sker inte reklamation inom skälig tid från det att felet upptäckts, eller borde ha upptäckts, förlorar du rätten att göra eventuella påföljder enligt konsumentköplagen gällande mot oss. Reklamationsrätten gäller i 3 år för privatpersoner.
Om du upptäcker en transportskada på din vara måste du meddela oss och fraktbolaget detta vid mottagandet.
När du återsänder varor är det viktigt att du återsänder varorna till följande adress:
NORDSEC Security AB
Heinövägen 88
475 40 Hönö
Vid godkänd reklamation sker återbetalning inom 5 arbetsdagar efter att vi mottagit varan i retur. Vid godkänd retur återbetalas summan på samma sätt som betalningen skett.
Leverans
Du kommer att få ett SMS när din leverans lämnar vårt lager.
Omstyrning av gods
Om vi hunnit få iväg din vara och du önskar ändra leveransadress tillkommer det en kostnad om 395:- exkl. moms.
Utökad service av leveranser
Därefter kommer ett Koll-ID att skickas till din angivna e-postadress, så att du kan följa ditt gods hela vägen hem till dig! Allt för att ge dig bästa service.
Alternativ leveransadress
Vill du ange alternativ leveransadress och väljer betalningsformen "Fakturera mig /Klarna" eller "Delbetalning" så kan du göra detta i fältet "Meddelande".
Vid fraktvikt över 950 kg
Vid köp av flera varor där fraktvikten överstiger 950 kg kontakta order@nordsec.se för offert.
Telefonavisering
Fraktbolaget kommer att avisera dig via telefon eller SMS för att bestämma dag och tid för utkörning av din vara. Paket under 25 kg kommer att levereras till ditt lokala utlämningsställe eller direkt till ert företag.
Om varan är tillfälligt slut eller försenad
Om en vara ej finns i lager kan du fortfarande göra en beställning. Vi reserverar oss för att den aktuella lagerstatusen på produkten inte överensstämmer med verkligheten. Så fort som din vara finns i lager kommer vi att leverera den till dig. Förbeställningar av varor som är slutsålda behandlas i turordning, vilket innebär att vi kommer att leverera till de som har förbokat i datumordning. Du har möjlighet att häva köpet och få pengarna tillbaka vid försenad leverans.
Frakt till din dörr i markplan
När du väl har bestämt dig levereras ditt skåp till din dörr i markplan (Sverige). Det enda du behöver tänka på är att det finns en körbar väg (6 ton) och att ta hjälp av några vänner med inbärningen (inbärning ingår ej). Däremot tillkommer eventuella färjetransporter och debiteras till självkostnadspris i efterhand när du mottagit ditt kassaskåp.
Leverans sker på helgfria vardagar, dagtid. Ersättning för eventuellt förlorad arbetsinkomst, milersättning eller andra kostnader i samband med leverans utgår ej.
SMS-tjänst ingår
Vi skickar ett SMS till dig när leveransen lämnar vårt lager. Allt för att ge dig bästa service.
Export
Vid export tillkommer en fraktavgift. Kontakta oss, via formuläret, vilken produkt eller vilka produkter du önskar köpa och vart den (de) skall levereras så räknar vi fram frakten åt dig.
Danmark: För privatpersoner uttages en momsavgift på 25%. Företag betalar ingen moms.
Norge: Ej moms.
HUR BETALAR MAN?
Kreditkort
Du kan betala med kreditkort i vår webbutik.
Vi tar emot VISA & MASTERCARD
Betalningen sker genom Nets som är betalleverantör. Betalningen är skyddad via 3D Secure (EMV 3DS) som är ett säkert sätt att handla på nätet då det kräver extra identifiering av dig som kortköpare innan köpet kan genomföras.
E-faktura (Kommun eller landsting)
Till kommuner och landsting har vi möjlighet att erbjuda E-faktura! Skriv ert GLN i "Meddelanderutan" när ni slutför ert köp.
Delbetala med Klarna - Nätets smidigaste delbetalningstjänst
Köpvillkor delbetalning:
Klarna konto delbetalning
Allmänna villkor:
https://www.klarna.com/se/kundservice
Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation:
https://online.klarna.com/pdf/consumer_credit_info_SE.pdf
Vid all fakturabetalning kommer föranledas av en sedvanlig kreditprövning vilket kan innebära att vi kommer att inhämta en kreditupplysning. Du får i sådana fall en kopia av kreditupplysningen hemskickad till dig (gäller ej kortbetalning).
Har du några ytterligare frågor eller funderingar är du välkommen att ringa Klarna på 08-120 120 10. Mån-tors mellan 08.30 – 20.00, fredagar 08.30-17.00 och helger 10.00 – 17.00. Du kan också skicka e-post till info@kreditor.se
Faktura privat (Klarna 30 dagar)
Köpvillkor faktura:
Klarna faktura
Handla nu - betala efter leverans!
Observera att din kredittid på 30 dagar börjar räknas från att ditt paket skickas, ej när du väljer att hämta ut ditt paket. Lånekrediten fastställs av Klarna och vi kan ej påverka dess belopp eller utgång. Du får veta direkt i kassan om köpet gått igenom. Faktura skickas som PDF via e-post.
Faktura företag (30 dagar)
Vi kan också erbjuda faktura mot 30 dagar netto för företag. Detta kontrollerar vi genom Syna och gör en sedvanlig kreditbedömning. Detta får du veta så snart vi har fått in din order och kontrollerat din kreditvärdighet. Fakturan skickas som PDF via e-post. Vi förbehåller oss rätten att begära förskottsbetalning på beställningar oavsett kundtyp och ordervärde i de fall vi anser det befogat.
Betalning via faktura förutsätter:
• godkänd kreditkontroll
• du får inte ha förfallna och obetalda fakturor hos oss
• du måste vara över 18 år
• leveransadress måste vara samma som folkbokföringsadress
Vid försenad betalning av faktura utgår en förseningsersättning om 450,- (+ moms) samt ränta om 9 %.
Priser
Du kan välja om du vill se priset med eller utan moms genom att klicka i en ruta upp till höger under Kundvagnsrutan.
Leveranstid utan förseningar
Vi expedierar din order så snart den kommit oss tillhanda och levererar omgående. Om varan är slut tar vi kontakt med dig. Skulle det uppstå en försening av något slag meddelar vi detta. Om en vara ej finns i lager kan du fortfarande göra en beställning. Så fort som din vara finns i lager kommer vi att leverera den till dig. Förbeställningar av varor som är slutsålda behandlas i turordning, vilket innebär att vi kommer att leverera till de som har förbokat i datumordning. Du har möjlighet att häva köpet och få pengarna tillbaka vid försenad leverans.
3 års garanti - en säker del i köpet
Vi lämnar 3 års garanti* på egentillverkade produkter om inget annat anges, dock med undantag för förbrukningsvaror (t.ex. batterier) eller slitagedelar såsom hjul och lås etc. Garantin gäller om någon vara, trots normal användning skulle gå sönder. Garantin gäller från inköpsdatum och omfattar endast utbyte av felaktiga komponenter. Du kan lämna in din vara på närmaste Nordsec servicecenter eller så kan vi komma ut på plats, då tillkommer eventuella resekostnader som inte omfattas av garantin, inte heller att skapa åtkomst till lås och låshus. Handhavandefel täcks inte av någon garanti utan eventuella uppkomna kostnader debiteras separat. Elektroniskt kodlås skall förvaras i normal inomhustemperatur (20-25°C). Eventuella reklamationer skall anmälas omgående efter upptäckt. Garantisedel eller kvitto skall uppvisas/medfölja vid garantianspråk.
* Om inte annat anges på produktsidan
Begagnat/demoexemplar
Allt som finns under begagnat/demoex säljes i befintligt skick och har ingen returrätt. Vi lämnar alltid 1 års garanti.
Vi vill bli bättre
Är du nöjd med oss och våra produkter får du gärna berätta detta för oss. Det inspirerar oss att bli ännu bättre. Tycker du däremot att något var mindre bra skall du berätta detta för oss också. Då kan vi rätta till eventuella fel eller misstag. info@nordsec.se
Transportskador kan inträffa:
Ibland kan olyckan vara framme och godset blir transportskadat. Bra att veta är att skadan har uppstått på väg från oss till er. Därför är det viktigt för Dig att känna till att godset som utlämnats till transportören står under dennes ansvar. OBS!:Mottagaren måste ovillkorligen skriftligt anmäla eventuella synliga transportskador till chauffören vid mottagandet. Dolda transportskador inom 7 dagar. Om så inte sker kan inte skador senare regleras.
Följ punkterna nedan vid transportskada
1. Reklamation måste göras direkt vid mottagandet av godset. Reklamationen måste ske skriftligt.
2. Om emballaget är skadat skall detta anges på fraktsedeln.
3. Spara emballaget som bevis för hur skadan uppkommit.
4. Vänd dig till leverantören med dina anspråk (ange fraktsedelsnummer).
Om inte reklamation av transportskada sker vid mottagandet av godset kan transportskadan inte regleras senare.
DSV VX 031-58 87 00 eller DHL VX 0771-345 345.
Outlösta varor
Om du inte hämtar ut ditt paket, utan att meddela oss om att du utnyttjar ditt öppet köp, debiteras du för returfrakt och hanteringskostnader till självkostnadspris. Vid tungt gods, mer än 20 kg/enhet, tillkommer även den verkliga fraktkostnaden.
Tag emot varor inom 2 dagar vid avisering
Tänk på att ta emot ditt gods så fort som möjligt när fraktbolaget har aviserat dig. Efter 2 arbetsdagar debiterar fraktbolaget en lagerhyra för gods som står kvar på terminalen. Denna kostnad debiteras till mottagaren i efterskott till självkostnadspris.
Tänk på att vara hemma när du och fraktbolaget har en avtalad tid för ta emot ditt gods. Om du inte skulle vara hemma går godset tillbaka till terminalen och du blir debiterad fraktavgifterna som uppstår.
Felanmälan
Vid eventuell felanmälan är vi angelägna om att Du meddelar oss så snart som möjligt, så att vi får rätta till felet. Kontakta oss här.
Tvist
Vid eventuell tvist följer vi Allmäna reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer. Som kund hos oss har du möjlighet att anmäla ditt ärende till ARN om du inte är nöjd med hanteringen av ärendet.
Allmäna reklamationsnämnden: ARN:s webbplats
Box 174
101 23 Stockholm
EU ODR: https://www.ec.europa.eu/odr
Person-/kunduppgifter
NORDSEC Security AB är ansvarig för de personuppgifter som Du lämnat till oss. Vi hanterar dessa enligt gällande GDPR-lag. Dessa uppgifter kommer att användas för att kunna behålla vår kundrelation och för att ge er bästa service och gällande garantiåtagande. Vill Du göra någon ändring av uppgifterna eller bli borttagen ur registret gör Du det lättast genom att skriva till info@nordsec.se.
Force Majeure
Händelse såsom krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt därmed jämförbar händelse utanför NORDSEC’ kontroll, vilken ej skäligen kunnat förutses, skall hänföras till force majeure, vilket innebär att NORDSEC Security AB / NOR-LYX befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.
Cookies
Enligt lagen om elektronisk kommunikation ska alla som besöker en webbplats med cookies få information om det. Norlyx.se och shop.nordsec.se använder cookies.
En så kallad session-cookie sparas på din dator för att se till att varor du vill köpa hamnar i din egen kundvagn, samt att se till att du kan logga in på korrekt konto. Cookien innehåller ingen personinformation och det går inte att använda informationen på något sätt. Cookiens enda funktion är att tekniskt se till att man är korrekt inloggad på sitt eget konto. För att det ska gå att logga in och handla på shop.nordsec.se krävs alltså att du har cookies aktiverat i din webbläsare.
Google Analytics, varaktig i 2 år
Informationen i dessa cookies, inklusive IP-adressen, förs över till Google endast för att de ska kunna utföra tjänster för Viva Media kopplade till webbplatsen. Viva Media har ingen direkt tillgång till dessa IP-nummer. Google överför inte informationen till någon tredje part, utom i de fall där detta krävs enligt lag eller när tredje part behandlar informationen på uppdrag av Google. Se samtliga cookies från Google Analytics.
Syfte: Dessa cookies hjälper oss analysera besökarnas beteende på webbplatsen för att förbättra användarupplevelsen och säkerställa webbplatsens funktionalitet.
Mer att läsa om Cookies enligt PTS.
Produktutveckling
NORDSEC bedriver ständig produktutveckling och förbehåller sig rätten till ändringar på de produkter som finns i allt försäljningsmaterial. Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar, produktförändringar, prisjusteringar och eventuella färgavvikelser. Vi förbehåller oss rätten att justera eventuella prisfel före och efter att beställningen är behandlad.
Om du vill veta mer eller har frågor, ring oss gärna på 031-96 20 20.
ALLMÄNNA HYRESVILLKOR
Hyra debiteras i enlighet med uthyrarens gällande prislista och villkor. Hyrestagaren står för frakt tur och retur samt eventuella inbärning och uttagningskostnader. Varan skall returneras i originalförpackning eller ordentligt emballerad mot skador samt stående på pall. Om ni behöver hjälp innan retur så kontaktar ni bara oss så hjälper vi till. Mervärdesskatt tillkommer på samtliga hyrespriser.
Hyrestid
Hyrestiden räknas från och med den dag hyresmaterielet hålls tillgängligt för avhämtning, till och med den dag då hyresmaterielet ankommer till Nordsecs depå.
Hyresberäkning
Hyra debiteras i enlighet med uthyrarens gällande prislista och villkor. Hyrestagaren står för frakt tur och retur samt eventuella inbärning och uttagningskostnader. Varan skall returneras i originalförpackning eller ordentligt emballerad mot skador samt stående på pall. Om ni behöver hjälp innan retur så kontaktar ni bara oss så hjälper vi till. Mervärdesskatt tillkommer på samtliga hyrespriser. Eventuella färjetransporter debiteras till självkostnadspris i efterhand när du mottagit ditt hyrskåp.
Andrahandsupplåtelse
Hyresmaterialet får inte utan uthyrarens godkännande användas av annan än hyrestagaren. Hyrestagaren som i strid mot detta avtal förfogar över hyresmaterielet kan ådraga sig straffrättsligt ansvar.
Användning
Hyrestagaren är skyldig att hålla uthyraren underättad om var hyresmaterielen förvaras eller används. Hyrematerielen får endast användas för sådana förhållande för vilka den är avsedd för.
Tillsyn och vård
Hyrestagaren är skyldig att vårda hyrematerielen, samt använda föreskrivna driv och smörjmedel som bekostas av hyrestagaren. För tillsyn, vård och skötselanvisning skall auktoriserad personal anlitas. Vid återlämnande skall hyresmaterielen vara väl rengjord och med hänsyn till normal förslitning i gott skick. Rengöring och eventuella skador repareras och debiteras hyrestagaren.
Ansvar för skador
Uthyraren ansvarar ej för person och sakskada samt förmögenhetsskada som kan uppkomma vid hyrestagaren användning av hyresmaterielet. Uthyraren ansvarar ej för direkta eller indirekta skador ( t ex driftstopp, utebliven vinst) som åsamkas hyrestagaren till följd av hyresmaterielet.
Skador och förlust
Hyrestagaren skall underrätta uthyraren om fel eller skada på hyresmaterielet samt om stöld under hyrestiden. Vid försäkringsfall skall hyrestagaren snarast göra en skadeanmälan, polisanmälan på den ort där stölden/skadan skett och sända kopia av anmälan till uthyraren och försäkringsbolaget. Förlorad hyresmateriel som inte ersättes av uthyrarens/hyrestagarens försäkring debiteras hyrestagaren till nyanskaffningsvärde. Ej återlämnade materiel debiteras till nyanskaffningsvärde.
Reparation
Skador på hyresmaterielet som inte kan hänföras till normalt slitage ersättes av hyretagaren. Utbyte av förbrukningsmateriel och slitdelar på arbetsplatsen bekostas av hyrestagaren. Reparationer får därutöver inte utföras utan uthyrarens godkännande. Uthyraren är inte skyldig att ställa annan egendom till förfogande under reparationstiden. Vid skador som uppkommit på grund av hyrestagarens oaktsamhet debiteras.
Försäkring
Det åligger hyrestagaren att hålla hyresmaterielet allriskförsäkrad.
Uthyrarens hävningsrätt
Uthyraren har rätt att omedelbart häva avtalet och återtaga den uthyrda hyresmaterielen om: Hyrestagaren inte fullgör sina betalningsåttaganden gentemot uthyraren då de förfaller till betalning. Hyresmaterielen utsättes för onormal användning eller vårdas så att betydande risk för värdeminskning föreligger. Försätts i konkurs eller ställer in betalningar är hyrestagaren skyldig att återlämna hyresmaterielet. Återtagande sker på hyrestagarens bekostnad.
Tvist
Tvist på grund av uthyraren avgörs av allmän domstol, om inte parterna enas om skiljeförfarande.
Samtliga priser av hyra är per dygn exkl. frakt tur och retur samt eventuell inbärning och uttag. Eventuella skador utöver normalt slitage åtgärdas och debiteras separat. Mervärdeskatt tillkommer på samtliga priser.
Copyright
Alla våra texter, bilder och filmer tillhör enligt upphovsrättslagen NORDSEC Security AB / NOR-LYX.